carlo

This is the formula we use to calculate the picture of the day, picture of the week and picture of the month charts.

The formula gives a true Bayesian estimate:

weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

where:

R = average for the picture = (Rating)
v = number of votes for the picture = (votes)
m = minimum votes required to be listed (currently 100)
C = the mean vote across the whole report (currently 6)

bob1140

I still see that people are able to accidentally vote more than once?

duddy

This is a good place to start but I would like to see a slight change in the way we vote. I would like it broken down into 1. Technical Abilities 2. Photo composition 3. Originality of content.
What I'm seeing is far to much focus on #1 with a cool feature such as a cloud etc. We need to take this technology and make it an art not just about the technology.

tryphon

I agree with duddy: the emphasis seems to be on the technique, rather than its use to produce a meaningful photograph. Personally, I am getting tired of the overemphasis of the cloudy skies and excessive halos. But I respect the judgement of the online community! This is a fine site and I thank the organisers for making it available to HDRI enthusiasts the world over.

carlo

A physicist friend of mine help me out with the top rated formula. He simplify the original formula and he added, as I asked, a new time variable.

In complex words this is the new formula:

(v × R + m × C) / ((v + m) * log(days))

where:

R = average for the picture = (Rating)
v = number of votes for the picture = (votes)
m = minimum votes required to be listed (currently 100)
C = the mean vote across the whole report (currently 6)
days = days since the photo was uploaded

in other words:

Fresh new high rated pictures come before old hight rated pictures and the chart may change every day.

I'm leaving these formula for few days, I may adjust it a little bit but I think it's pretty much what I was looking for.

Have a look and let me know your feelings.

hdrstation

I,m new here and just post 1 photo. Will my photo are acceptable to be vote?

carlo

@hdrstation: Everyone can vote every photos. But just one vote per photo and you can't rate your own photos.

hdrstation

Noted that. I will update my HDR photos here from day and hope will get good feedback. Thanks for the info Carlo.

pandarino

secondo il mio modesto parere non basta una formula matematica, poichè mi accorgo che spesso chi vota non è molto ferrato sulla materia......esprimendo giudizi troppo soggettivi allontanamdosi spesso da un voto tecnico.

pandarino

ho letto la formula in uso per votare la foto del giorno e volevo un chiarimento cioè il valore " m " sarebbe il numero di voti totale che ogni utente assegna ad altri utenti quando valuta le foto altrui oppure ho capito male?? grazie

carlo

@pandarino: m è una costante che vale 100.

archetipo

Da qualche tempo posto le mie foto sul sito e ho notato una cosa: c'è una sorta di "voto di cortesia e ricambio" nel senso che se tu voti la mia foto allora io contraccambio e voterò la tua.
Ho visto foto premiate come POD che assolutamente non meritavano, però avevano magari 15 commenti.
Basta poi guardare i wall degli utenti per rendersi conto dei ringraziamenti reciproci.
Inoltre non capisco per quale motivo molti "amici" che si votano le foto reciprocamente "non vedono" errori grossolani tipo macchie di sporco sul sensore, cieli completamente bruciati, parti sfocate, ecc ecc.
Ho commentato una foto ad un membro del sito che ha quasi sempre le POD commentando TECNICAMENTE gli errori, la risposta è stata che a lui non piacevano quel genere di commenti e che avrei dovuto evitarli.